دیدار فرماندار با آزادگان شهرستان شوش به مناسبت سالروز ورود آزادگان به مهین اسلامی برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 36
:: بازدید هفته : 321
:: بازدید ماه : 8010
:: بازدید سال : 20699
:: بازدید کلی : 297837
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 27 مرداد 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10:20 روز شنبه 26 مردادماه1398 همزمان با سالروز ولادت حضرت امام علی النقی الهادی و آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در یک نشست صمییمی دیدار فرماندار با اسوه های صبر و استقامت در سالن اجتماعات فرمانداری با دکتر عدنان غزی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ضمن تبریک دهه ی ولایت و عید غدیرخم به آزادگان به قوانین در نظر گرفته برای کشته های جنگی و جانبازان در سایر کشورها اشاره کرد و گفت : از آن جا که آثار جنگ، تاثیر جبران ناپذیری بر زندگی بسیاری از مردم دارد و بسیاری را بی خانمان و حتی بی سرپرست می کند، همه دولت ها در دنیا قوانینی را برای جبران بخشی از این خسارات اتخاذ می کنند. قوانینی که تا بعد از پایان جنگ نیز پابرجا و حامی آسیب دیدگان است.

وی افزود : در کشورهایی نظیر : « آلمان ، اتریش ، روسیه ، ژاپن و...» از آن کشورهایی هستند که احترام ویژه ای برای بازماندگان جنگی قائلند و تسهیلات زیادی را در اختیار آن ها قرار می دهند. هر چند آمار دقیقی از میزان بازماندگان جنگی که تحت حمایت دولت هستند، در دست نیست، اما با توجه به درصد بالای اشتراک این کشورها در جنگ های جهانی، احتمالا تعداد کهنه سربازان و معلولان جنگی، رقم قابل توجهی باشد. با این حال، طبق قوانین این کشورها  همه بازماندگان جنگی، از حقوق مستمری و بازنشستگی برخوردارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در مورد بی توجهی به ماده ی 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اشاره کرد و خاطر نشان نمود : بيکاري در ميان جامعه ايثارگري حرف ديروز و امروز نيست بلکه همواره در سرخط خبرها جاي گرفته است. اگرچه اين تصور غلط در گذشته حاکميت داشت که چنانچه لايحه ی جامع خدمات رساني به ايثارگران به مرحله اجرا درآيد و فصل چهارم آن مبني بر تسهيلات اداري و استخدامي در اولويت قرار گيرد، مي توان شاهد گشايش گره کور اشتغال بود. البته لازمه تحقق اين امر نظارت دقيق برحسن اجراي قانون است چراکه مسبوق به سابقه است که تعدادي از دستگاه هاي بخش دولتي وغيردولتي به بهانه هاي مختلف از قانون استخدام ايثارگران تمکين نکرده اند.و الان عمده ترین دغدغه ی آزادگان ما بیکاری فرزندان آنهاست .

فرماندار شوش در این نشست طی سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، یادآور شد : مقاومت و پایمردی آزادگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، باید به عنوان یک فرهنگ غنی و الگویی برای جوانان در جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه افزود: امروز اگر ایران اسلامی عزتمند است و در دنیا حرفی برای گفتن دارد به واسطه ی جانفشانی «شهدا ، جانبازان ،  ایثارگران ، وجود آزادگان» و تحمل سختی دوران اسارت می باشد.

عدنان غزی اضافه کرد: آزادگان سرافراز به این جهت سند افتخار ما می باشند که در دوران اسارت با تحمل سختی بهترین و طلایی ترین دوران زندگی خود را برای عزت و شرف کشور در اسارت رژیم بعث سپری کردند.

وی افزود : حضور در بین شما به عنوان ارزش ها و اسطوره های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار است و آسایش و امنیت کشور مدیون شماست.

فرماندار شوش تصریح کرد: وضعیت مطلوب ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه كه امروزه قابل قبول می باشد در کوتاه مدت بدست نیامده و به زعم همه مردم قدرشناس ايران بخش اعظمی از اين ها مرهون فداكاری، صبر و از خود گذشتگی شهدا، جانبازان، ايثارگران و آزادگان عزيز و خانواده های آنان مي باشد.

دکتر عدنان غزی با توجه به قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب مجلس شورای اسلامی، اشتغال بکار مجدد و اعاده به خدمت جانبازان و آزادگان اظهار نمود : بر این اساس، جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعد یا عادی و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شده‌اند، با رعایت شرط سنی کمتر از ۶۵ سال می‌توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت سی و پنج ساله خود و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند ؛ به نظر من یکی از راهکارها برای اشتغال فرزندان شما استفاده از همین طرح است ، شما اگر بخواهید به کار خود بازگردید ، کارفرمایان ملزم به پرداخت حقوق به شما خواهند بود ؛ اما چه بخواهیم و چه نخواهیم شما توان کاری زمانی که سرکار بودید را معمولا ندارید و در نتیجه کارفرما  چاره ای جز این که فرزندان شما را به جای خودتان به کار بگیرد را ندارند .

فرماندار شهرستان شوش در خصوص این که چرا در شهرستان شوش خیابانی به نام آزادگان وجود ندارد گفت : یکی از مصوبات این جلسه این است که معاونت برنامه ریزی ما به شهرداران پنج شهر « شوش ـ شاوور ـ حر ریاحی ، فتح المبین و الوان »رسما اعلام کند که یک ما به آنها مهلت داده می شود تا خیابانی را به نام آزادگان نامگذاری کنند در غیر اینصورت جهت ارزیابی نام آنها به استانداری ارسال خواهد شد .

وی راه اندازی شرکت های تعاونی را یکی دیگر از راهکارهای  رهایی از بیکاری دانست و در این خصوص تصریح نمود : چنانچه شما یا فرزندانتان  بخواهد در بخش های « کشاورزی ـ تجارت ـ صنعت و تولید » به صورت « انفرادی یا گروهی » اقدام به تشکیل شرکت تعاونی نماید بنده حمایت خواهم کرد از ادارات « صمت ـ تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهادکشاورزی» در این  راستا اتظار همکاری دارم و همچنین بانک ها هم ملزم خواهند شد به شما تسهیلات بانکی با بهره ی 4 درصد بدهند ؛ اما این کار یک سری سیکل اداری دارد که می بایست  از طریق«منابع طبیعی ، جهادکشاورزی ، محیط زیست ، بنیاد مسکن و مرکز بهداشت» استعلام های لازم را اخذ نمایید .

فرماندار شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود به ورودی شهر شوش اشاره کرد و خاطر نشان نمود : این پروژه با اعتبار 240 میلیارد ریالی و مشارکت 40 درصدی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز با 40 درصد و شهرداری شوش با سهم 20 درصد از اردیبهشت 96 در دو فاز برچیدن پل هوایی ورودی ورودی شوش به منظور احداث زیرگذرآغاز شد . فاز اول این پروژه بحث برانگیز تا پایان سال 96 پایان یافت اما با مخالفت سازمان میراث فرهنگی از عملیات اجرایی فاز دوم آن ممانعت شد. بر این اساس، نظر کارشناسان میراث فرهنگی بر این بود که گمانه‌زنی و حفاری در محل پروژه انجام شود و در صورت مشاهده آثار ؛ پروژه متوقف و یا آثار منقول کشف شده به موزه منتقل شود اما این کارشناسان آمدند 300 متر با فاصله از این نقطه یعنی رو به روی بازار جمعه حفاری و گمانه زنی را شروع کنند اما تأکید ما همین حدفاصل پلی رو گذری بود که شمع کوبی آن تا عمق 15 متر در زمین در سال 1372 به عنوان پل روگذر افتتاح شده بود .

وی در پایان گفت : هفته ی آینده قرار است جلسه ای در این خصوص برگزار شود و امیدوارم در این جلسه تکلیف نهایی مشخص گردد .

شایان ذکر است قبل از سخنان فرماندار برخی از آزادگان از جمله « مصطفی سکاوند ، عبدالحسین دبات ، احمد ناصری ، سرهنگ پاسار علی احمدی ، سرهنگ پاسدارهاشم رفیعی و....» مشترکا به بیکاری فرزندان خود اشاره کردند و از فرماندار شهرستان شوش خواستند تا به صورت جدی به مشکل آنها رسیدگی شود و علاوه بر آن به وضعیت ورودی شوش اشاره کردند .

نکته ی قابل توجه در این نشست صمیمی این بود که سرهنگ پاسدار هاشم رفیعی مدیر کانون بسیج بازنشستگان سپاه ناحیه ی شهرستان شوش به یاد آن دوران با لباس زرد اسارت در جلسه حضور داشت .



:: برچسب‌ها: "دیدار آزادگان "بافرماندار"شهرستان شوش" ,
:: بازدید از این مطلب : 1560
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.